A vevői szállítólevél lista felépítése

A vevői szállítólevelek a bal oldali menüben a Számlák alatti Szállítólevelek menüpontban érhetők el. A menüpont nem tévesztendő össze a Bevételezések feletti hasonló nevű menüponttal, ugyanis az a raktárközi átmozgatásokat hivatott megvalósítani, nem a vevői szállítóleveleket.

Ez a menüpont bizonyos előfizetéstípusokban nem elérhető.

A nyomógomb hatására megnyílik a vevői szállítólevelek listája, ami alapból a mai napot mutatja.

A felső eszköztár nyomógombjai a kijelölt elemektől függően elérhetők.

Új vevői szállítólevél – új vevői szállítólevél kiállítása.

Forgalom – az éppen listában látható elemekből forgalmi kimutatás készítése, a forgalmi kimutatás ablak megnyitása.

Lista mentése – az éppen látható lista előkészítése nyomtatásra, vagy mentése Microsoft Excel formátumban. További részletek az 12.1 Lista mentése fejezetben olvashatók.

Mezők – a lehetséges adatmezők ki/bekapcsolása.

Frissítés – a látható lista frissítést, újbóli betöltése.

Bezárás – az ablak bezárása, a beállított adatoszlopok szélességének mentésével.

Megnyitás – az éppen kijelölt szállítólevél megnyitása módosításra, ha a számla félretett. Ha a szállítólevél nem félretett, akkor a nyomtatási képe jelenik meg.

Nyomtatás/küldés – az éppen kijelölt szállítólevél ismételt nyomtatása, vagy ha még nem volt nyomtatva, akkor nyomtatási képének megnyitása. Innen kezdeményezhető a számla PDF fájlban történő lementése, vagy e-mailes továbbítása is. További részletek a Dokumentumok nyomtatása fejezetben olvashatók.

Stornó – az éppen kijelölt szállítólevél stornózása, stornó szállítólevél létrehozása.

Stornó és javít – az éppen kijelölt szállítólevél stornózása, stornó szállítólevél létrehozása, majd egyből egy új szállítólevél szerkesztő megnyitása az eredeti szállítólevél adataival. A művelet nem érinti az eredeti szállítólevél tartalmát, új szállítólevél létrehozására használható, az eredeti szállítólevél adatainak beemelésével.

Lemásol – az éppen kijelölt dokumentum lemásolása új szállítólevélként. Nem érinti az eredetileg kijelölt dokumentum adattartalmát, csupán teljesen új, független szállítólevél-szerkesztő ablakot nyit meg, az eredetileg kijelölt dokumentum adatainak beemelésével.

Számlázás –új számlaszerkesztő ablak nyílik meg, a kijelölt szállítólevél adatainak beemelésével. Lehetőség van többszörös kijelöléssel több szállítólevelet is a számlára küldeni.

Számlázottság állapota – ezzel a legördülővel állítható a kijelölt szállítólevél számlázottságának állapota. Gyakorlati haszna akkor van, ha a programtól függetlenül került a szállítólevél kiszámlázásra, vagy a számlázáskor nem a szállítólevélből kezdeményeztük az új számla kiállítását.

A kezdő és végdátummal szűrhetünk a kiállítás kelte szerint, a dátumoktól jobbra a legördülőben pedig a szállítólevéltömböket láthatjuk, azok közül választhatunk. Ha nem választunk szállítólevéltömböt, akkor minden tömb dokumentuma megjelenik. A szállítólevéltömböket a Kiegészítő adatok / Vevői dokumentumok / Szállítólevéltömbök alatt tudjuk karbantartani.

SZÍNEK ÉS IKONOK

A listában a dokumentumok eltérő színnel és betűtípussal, valamint ikonokkal jelennek meg.

A lehetséges kombinációk:

  • Dőlt betű mindig félretett dokumentumot jelöl, azaz olyan dokumentumot, ami még módosítható.
  • Piros betűk jelölik a stornó, vagy stornózott szállítóleveleket.

Ikonok:

ikon1A dokumentum már nyomtatásra, vagy e-mailben küldésre került korábban. A dokumentumon már nem lehet nyelvet váltani.

ikon2Az elem részben számlázásra került.

ikon3Az elem teljesen számlázásra került.

ikon4Az elem e-mailben kiküldésre került, de még nem került megnyitásra.

ikon5Az elem e-mailben kiküldésre került, megnyitása megtörtént.

A fenti ikonok kombinációja a két ikon együttes jelentését jelenti.

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.
Üzemelteti a Zendesk