Hibajelzések

A NAV online számla felé történő adatszolgáltatás teljesen automatikus, azonban felhasználói hibák előfordulhatnak.

1. Adószám hiba

Az egyik leggyakoribb hiba, hogy a felhasználó helytelen adószámot ad meg a szoftverben. Erre a szoftver többféle megoldást igyekszik biztosítani azonban fontos az alábbiakat figyelembe venni:

- magánszemélyek általában csak adóazonosító jellel rendelkeznek, amely nem azonos az adószámmal

- ne a közösségi adószámot adjuk meg (azaz ne a HU-val kezdődő adószámot), hanem a normál, magyar adószámot

- a Magyarországon nyilvántartott adószámot 8-1-2 formátumúak, azaz 8 jegyű törzsszám után 1 jegy áfa-kód, 2 jegy a megyekód jelölésére szolgál

- a nyolc jegyű törzsszám egy matematikailag számított érték, ami biztosítja, hogy lehetőség szerint helytelen adószámot ne lehessen megadni.

Részletek itt: https://hu.wikipedia.org/wiki/Ad%C3%B3sz%C3%A1m

Fontos tehát:

- mindig kövessük a megfelelő formátumot, magánszemély esetén ne adjuk meg az adóazonosító jelet

2. Csoportos adószám megadása

Csoportos adószámmal rendelkező adóalanyok esetében az adószám mezőben a partner 5-ös adószámát kell megadni, a csoportos adószám mezőben a partner 4-es adószámát. Így lesz hibátlan az adatjelentés.

A csoportos adószámmal rendelkező partner csoportazonosító számát a következő oldalon lehet kikeresni:

https://www.nav.gov.hu/nav/adatbazisok/adatbleker/csoportos_afaalanyok

csopado.png

Hibajelzések megtekintése

A hibajelzéseket a következő módon tekinthetők meg:

A Számlalista felső részében a Mezők gombbal kapcsoljuk be a NAV adatjelentés fülön a megfelelő mezőket, így már megtekinthetők a hibaüzenetek.

A számlák előtt a következő jelölések jelenhetnek meg:

homokóra - a jelentés folyamatban van

piros iksz - a jelentésben kritikus hiba történt

piros felkiáltójel - a jelentés nem kritikus hibát tartalmaz

zöld pipa  - a jelentés hibátlanul megtörtént

Gyakori kérdések és válaszok

 

Van még kérdése? Kérelem beküldése

0 Megjegyzések

Kérjük, Belépés után hagyjon megjegyzést.
Üzemelteti a Zendesk